duminică, 4 februarie 2018

Cum sa te pregatesti pentru noul sezon moto?

   Iarna este o perioada grea pentru toti motociclistii. Pe langa faptul ca nu putem folosi motocicletele, ne dezobisnuim si cu mersul pe ele. Multi nu au rabdare si ies la primele semne timide de caldura. Din pacate la inceputul primaverii se intampla cele mai stupide accidente. Cauzele sunt mai multe.
   In ianuarie am facut o mica tura prin oras si am observat ca ma dezobisnuisem cu totul. Nu mai eram la fel de finut cu acceleratia, franele mele erau mai bruste, iar de schimbatul vitezelor nu mai zic nimic. Muschii mei deja ma dureau dupa o ora desi abia trecusera doua luni de la ultima mea tura. Ca sa rezolv aceasta problema, m-am hotarat sa exersez niste manevre simple inainte sa ies in jungla urbana. O simpla parcare libera este suficienta ca sa repeti cateva din manevrele invatate la scoala de soferi. Mersul intre jaloane (sticle in cazul nostru) si exercitiile de franare suna plictisitor, dar dupa cateva ore poti observa rezultatele.
   Soferii uita de prezenta noastra in trafic, iar acest lucru combinat cu reflexele noastre greoaie nu fac deloc o combinatie buna. Trebuie sa gandim preventiv si sa mergem mult mai incet ca de obicei. Acesta nu este singurul motiv ca sa mergi incet. In Romania, dupa fiecare iarna drumurile arata ca dupa bombardarea Ploiestiului din 1943. Strazile pe care le stiai perfect sunt acum un real pericol, pline de cratere adanci. Daca la aceste gropi adaugam si resturile de sare si nisip ramase pe asfalt ne putem da seama de realul pericol. 
   In timpul vostru liber va recomand sa cititi urmatoarea carte: "Proficient Motorcycling: The Ultimate Guide to Riding Well" scrisa de David L. Hough. Multe din lucrurile citite acolo nu mi-au fost spuse la scoala de soferi, desi erau de un real ajutor. Asfalt uscat tuturor si grija in trafic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu